|
Bogdan Barton radzi Wędkowanie z przewodnikiem
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:08, 21 Sie 2013 Temat postu: Problem z silnikiem z dluga stopa |
|
|
Witam, posiadam łodke plastikowa Delfin 3,90 x 1,65 oraz silnik Yamaha 9.9 czterosuw dluga stopa. Lodka z tym silnikiem bardzo wolno plynie, czy jest to wina za dlugiej stopy do tej łodki? Moze powinien byc to silnik z krotka stopa? Prosze o pomoc.
Tutaj zamieszczam zdjecia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawcio969 dnia Śro 22:09, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw 7:29, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Pawcio. Pisałeś wcześniej, że chcesz wymienić śrubę na nową. Zrobiłeś to?
Napisz konkretnie z jaką prędkością płyniesz, ile km/h np. w dwie osoby lub sam z dociążonym dziobem. Będzie wtedy jakieś porównanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin232 dnia Czw 7:30, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:15, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
sruba zostala ta sama co ostatnio, chodzi mi tylko o to czy nie jest to za dluga stopa do tej lodki czy powinien byc silnik z krotka stopa.pozdrawiam. Plywam przewaznie w 3 osoby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw 9:44, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Trzy osoby to już jest ciężar i na pewno w ślizg nie wejdziesz. Optymalnie powinieneś mieć krótką stopę ,,S" ale ta długa nie ma aż takiej różnicy w prędkości trzeba tylko uważać na dno na płytkiej wodzie, długość stopy dopasowuje się do wysokości pawęży.
Ja też mam silnik 8KM z długą stopą a optymalnie powinienem mieć krótką. Silnik używam do wędkowania nie na wyścigach bo silnik o mocy powyżej 10 KM generalnie nie nadaje się już do np. trolingu na jeziorach.
Zmierz z jaką prędkością płyniesz na maksymalnych obrotach, to jest ważne i porównamy to np. z moją prędkością. Prędkość na wodzie to nie to samo co na drodze i możesz mieć po prostu złudzenie, że wolno płyniesz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin232 dnia Czw 9:46, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:10, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
mozliwe, sprawdze jak sie uda dzisiaj predkosc i napisze, ogolnie jak daje na najwyzsze obroty to strasznie telepie silnikiem,czego moze ty byc wina?aha i czasami silnik strzela, dzieki za pomoc i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw 13:22, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jak telepie to morze to być spowodowane uszkodzoną śrubą lub krzywą i bije. Albo nie równą praca silnika zależy jakie to szarpnięcia, od dołu przez stopę czy silnik szarpie.
Daj ty go chłopie na warsztat do porządnego fachowca niech go sprawdzi. Te silniki mają bardzo dobre opinie ale trzeba o nie dbać i odpowiednio serwisować a szczególnie czterosuwy, i ktoś kto się mało zna na serwisie takich rzeczy szybko może go załatwić, a tobie będzie wciskał różne kity. Tak samo jest z kosiarkami, piłami i innym sprzętem z silnikiem spalinowym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin232 dnia Czw 13:25, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:08, 23 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dzieki bardzo,moze wie ktos gdzie jest w okolicach Ełku jakis dobry serwis silnikow zaburtowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:08, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
witam,bylem w serwisie i zostal przeczyszczony gaznik oraz wymienione swiece i niestety dalej to samo,predkosc jaka osoagamy w 2 osoby to maxymalnie 13km/h... moze trzeba wymienic przewody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 15:56, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Istotna jest wysokość pawęży a w konsekwencji tego głębokość, na jaką jest zanurzana śruba. Łódki są konstruowane na długą lub krótką stopę silnika. Twoja wydaje się być na krótką, ale najprościej zapytać producenta. Głębokość zanurzenia śruby ma bardzo duże znaczenie. Wyobraź sobie, w dużej przesadzie, że opuścisz śrubę na głębokość kilku metrów pod dno Twojej łodzi. Czy wówczas w ogóle popłyniesz? Śruba Twojego silnika jest za głęboko poniżej dna łodzi i płyniesz wolno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:18, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
a ma ktos moze pojecie jak powiekszyc pawez tylko na moment sprawdzenia czy lepiej lodz plynie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Śro 17:45, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
To co napisał Romek to prawda, zyskasz ok. 3-4 km/h no może ciut więcej. Ja mam 8KM z długą stopą i w dwie osoby plus kotwice na dziobie 30kg płynę 12 km/h, sam ok. 18 km/h przy flaucie. Wystarczy w zupełności do wędkowania. Znaczenie też ma kształt kadłuba, zanurzenie, falowanie wody i jeśli chcesz wycisnąć z silnika ile tylko się da to wszystko trzeba wziąć pod uwagę. Jeśli chcesz mieć szybką łódź to zainwestuj w silnik min. 20KM. Tylko po co te koszta i kombinacje?
A silnik przestał szarpać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin232 dnia Śro 18:19, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcio969
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:40, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
niestety dalej strzela i na maxymalnych obrotach telepie... chyba trzeba dac sobie spokoj z tym silnikiem i zostawic tak jak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Śro 21:19, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Aż dziwne, że dałeś go do naprawy a wrócił tak samo kulawy. Na pewno jest to do naprawienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|