|
Bogdan Barton radzi Wędkowanie z przewodnikiem
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:30, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Też sobie zafundowałem . Osapian 55/60Lbs z maximizerem i grubymi kablami. Plus bezpiecznik, plus 3 akumulatory żelówki Haze 33Ah (połączę równolegle i mam setkę, a do noszenia po 10kg), plus strażnik akumulatora. No i ładowarka. Muszę czekać do 01 sierpnia, bo silników zabrakło Tylko mi teraz nie piszcie, że źle wybrałem, bo już za późno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Kozyra
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:07, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Też kupilem 55/60 tunning. Załapałem się na końcówkę dostawy i w ub tygodniu mi mi dosłali. Jak będziesz już na wodzie, skrobnij proszę, czy 3 łopatowa śruba nie daje czasem wibracji- u mnie niestety tak, dwa tyg temu miałem pożyczonego Haswinga kolegi, gdzie na 2 łopatowej nie było problemu. 100AH starcza na 3 g szybkiego płynięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 22:34, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Według mnie nie powinna dawać wibracji. Spróbuj przestawić może kolumnę silnika. Powinna z wodą dawać kąt 90 stopni. A może trochę głębiej zanurz silnik, aby śruba była dalej od dna łodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw 3:50, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Romek a jednak kupiłeś? To dobry wybór, i moim zdaniem nie ma sensu przepłacać. Ja używam swojego dość intensywnie już drugi sezon i tak jak mówiłem nic się nie dzieje. Zimą wyślę go na przegląd i wtedy jedynie poprawią punkt 0 na maksymizerze.
Maciej, u mnie też są wibrację i wydaje mi się, że będą zawsze słabsze lub trochę mocniejsze ale będą, bo śruby napędowe to plastykowe odlewy. Tak jak Romek napisał, można spróbować zanurzyć go głębiej troszkę i wtedy powinno się trochę zmienić. Wystarczy powiesić silnik na wieszaku lub pawęży łodzi ale nie w wodzie tylko np. będącej na przyczepie bo jest wyżej od ziemi i włączyć silnik na sucho ( tylko nie za długo bo można bez wody uszkodzić uszczelniacze na wałku ). Widać wtedy dokładnie jak obraca się śruba i że nie jest idealnie prosta, i dlatego są te wibracje. I tak uważam, że Osapiamy to dobry zakup za nie wielkie przyzwoite pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maruszeczko 80
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:16, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Cześć koledzy. Wrzucę swoje trzy grosze bo mam osapiana od 2 lat.
1. Dzwoniłem zaraz po zakupie do serwisu i powiedzieli, że bicie jest nie do uniknięcia przy takim mocnym islniku i odlewie plastikowym śruby, zawsze będą wibracje.
2. Mi pomogła wymiana metalowego wałka (który wchodzi w nagwintowany napęd)
3. Nie można zbytnio dokręcić śruby mocującej śrubę bo wałek się wygina.
4. Miałem problem z 0 jak Marcin - wysłałem i naprawili.
5. Mój wrócił właśnie z przeglądu (koszt 120 pln - 60 przesyłka, 60 przegląd) - okazało się, że łożysko jest do wymiany i zrobione zostało to w ramach gwarancji - a za dodatkowy 120 złotowy przegląd gwarancja się wydłużyła o kolejne 2 lata.
Romek w cenie MINNKOTY masz OSAPIANA - porządny silnik, z dobrym, szybkim i w rozsądnych cenach serwisem, akumulatorami i ładowarką.
Ja tam jestem bardzo zadowolony i kupiłbym go raz jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariowlk
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11:32, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Od kilku tygodni pływam na Haibo 54.
Jestem mega zadowolony. Płynę na 5 biegu ok.8 km a pod dużą falę ok 6 km.
Silnik przerósł moje oczekiwania.Aku mam 120 ah.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14:53, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A to ciekawostka. Kupiłem silnik z wibratorem . Dobrze, że nie kazali dopłacić ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin232
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Czw 16:48, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Romciu, będziesz zadowolony!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Kozyra
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:47, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Odnośnie bicia śruby przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania - wymiana na dwułopatową lub trzyłopatową od Minnkoty. Zadzwonię do nich jutro i opytam sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14:08, 30 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jutro próba na wodzie
Myślę, że czterometrowa łódź pójdzie "prawie że" w ślizgu .........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maruszeczko 80
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:17, 31 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Romek będziesz zadowolony zobaczysz. Małe drżenie rączki niczemu nie przeszkadza, za to moc i oszczędność energii będzie działać tylko na plus tego zestawu Zdaj relację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 22:56, 31 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No więc popływałem. Przy okazji udało się połowić okonie. Ale do rzeczy. Generalnie jestem zadowolony, silnik dobrze radził sobie z dużą, 4,5m łodzią. Miałem podpięty strażnik akumulatora, który na dzień dobry już miał zgaszoną pierwszą diodę. A na silniku pokazywało 100%. Tak było do końca pływania - na silniku więcej, na strażniku mniej "paliwa". Myślałem, że ten strażnik to coś mądrzejszego, ale on działa tak samo jak ten na silniku (tzn w czasie pracy wskazuje mniej a w spoczynku więcej "paliwa w baku"). Drżenia praktycznie nie zauważałem, ale przy ruszaniu całość konstrukcji przymocowanej do pawęży sprawiała wrażenie dosyć wiotkiej, lekko się przy tym ruszaniu uginała. Aby trafić manetką na ''zero" trzeba dojść do wprawy. Maximizer jest raczej mało dokładny, zmiana prędkości nie jest całkowicie płynna, są niewielkie przeskoki. I ostatnia uwaga - bardzo często, aby nie powiedzieć prawie stale, włączał się wentylatorek chłodzący maksymizer. U Was też tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Kozyra
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:14, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jakbym widział i słyszał mój 55/60...... Mi zależało na czasie - bo minnkota traxxis 55 z usa w 5-6 tyg byłaby u mnie za niewiele wieksze pieniądze i przeważyła gwarancja na miejscu. Także to kompromis. Obdzwoniłem mc-sklep i nie ma możliwości zejścia na śrubę 2 łopatkową, minnkotowe bez przeróbek też nie pasują. Poprawiłem ułożenie klina i jest już lepiej z wibracją - ale nadal silnik się trzęsie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tryt
Administrator
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 7:51, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jeden temat. Czym bardziej się kierować patrząc na stan naładowania akumulatorów - wskazaniami w czasie pracy silnika czy podczas postoju? Przy pracy wskazywał 60% a na postoju 100% ... No i czas ładowania mnie martwi. Podłączyłem wczoraj o 22.00 i po prawie 10 godzinach jeszcze nie jest naładowany. Może to dlatego, że mam te trzy akumulatory połączone równolegle. Nie wiem. Ile godzin ładujecie Wasze setki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej Kozyra
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:08, 01 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
ładowarka ctek 10A -ładuję 11-12h. Co do rozładowania to nie wiem, staram się spływać pod koniec 40% na włączonym silniku. Wieczorem poczytam na innych forah.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|